Tájékoztatjuk, hogy a társadalombiztosítási kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztató, illetve egyéni vállalkozó, mezőgazdasági őstermelő a táppénz, csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, baleseti táppénz iránti kérelmeket kizárólag elektronikus úton nyújthatja be.
A kifizetőhellyel nem rendelkező munkáltató (foglalkoztató), illetve az egyéni vállalkozó, mezőgazdasági őstermelő stb.
- a csecsemőgondozási díj
- a gyermekgondozási díj
- az örökbefogadói díj
- a táppénz
- a gyermekápolási táppénz
- a baleseti táppénz
iránti kérelmeket az egészségbiztosító honlapján közzétett számítógépes program segítségével töltheti ki és állíthatja elő.
Elektronikus nyomtatványok:
- Foglalkoztatói igazolás (ONYFEBPENZ_mak_fogl_ig v.3.3.)
- Kitöltési útmutató
- Igénybejelentés táppénz, csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, örökbefogadói díj, baleseti táppénz igényléséhez (ONYFEBPENZ_mak_fogl_ig v.3.3.)
- Kitöltési útmutató
- Adatlap folyamatos keresőképtelenség igazolásához (ONYFEBPENZ_mak_fogl_ig v.3.3.)
- Kitöltési útmutató
A fenti nyomtatványok kizárólag elektronikus úton Cégkapun, vagy a kormányhivatalnál történő előzetes regisztrációt követően Ügyfélkapun keresztül küldhetők meg.
A beküldéssel kapcsolatos bővebb tájékoztató az alábbi linken érhető el:
Az előzetes regisztrációhoz szükséges regisztrációs lapok az alábbi hivatkozásokon érhetők el:
- Regisztrációs lap Cégkapu használatára kötelezett gazdálkodó szervezetek részére:
- Regisztrációs lap egyéni vállalkozók, őstermelők részére:
A regisztrációs lapot a foglalkoztató/vállalkozó székhelye szerint illetékes, egészségbiztosítási pénztári feladatkörében eljáró kormányhivatalhoz kell benyújtani. A benyújtás történhet postai úton, személyesen, vagy elektronikusan, e-Papír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu/) igénybevételével.
Az e-Papír szolgáltatás igénybevétele esetén annak érdekében, hogy a regisztrációs lap az illetékes hatósághoz érkezzen be, a Témacsoport, az Ügytípus, és a Címzett rovatokba az alábbiakat kell kiválasztani:
- Témacsoport: "Kormányhivatali ügyek"
- Ügytípus: "Egészségbiztosítási pénztári feladatok"
- Címzett: Foglalkoztató/vállalkozó székhelye szerint illetékes fővárosi/megyei kormányhivatal
Ha a nyomtatványokat elektronikus úton beküldő személy, gazdálkodó szervezet 2019. április 1-jét megelőzően tett érvényes regisztrációval rendelkezik, a 2019. április 1-jétől alkalmazandó nyomtatványokon nem kell újra regisztrálnia.
Az elektronikus nyomtatványok benyújtásával kapcsolatban az alábbi teendői vannak:
- Töltse le az ÁNYK általános nyomtatványkitöltő keretprogramot a https://www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok honlapról és telepítse azt.
- Töltse le erről az oldalról az ügyintézéshez szükséges elektronikus nyomtatványt, és telepítse azt.
- Az ÁNYK program segítségével nyissa meg és töltse ki az adatlapot.
- Kitöltés után készítse elő a nyomtatványt elküldésre: a beküldési módnak megfelelően kattintson a Kapcsolat az Ügyfélkapuval/ Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre illetve Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval/ Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre menüpontra. Ekkor a program ellenőrzéseket is végez. Jegyezze fel a nyomtatvány helyét és nevét. (Amennyiben Cégkapun kívánja beküldeni a nyomtatványt, és a menüsorban a Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval menüpont nem látható, a Szerviz/ Beállítások/ Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval engedélyezése menüpontban tudja aktiválni azt.)
- Ha hibátlan a nyomtatvány, akkor kattintson a Kapcsolat az Ügyfélkapuval/ Nyomtatvány közvetlen beküldése Ügyfélkapun keresztül vagy Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval/ Nyomtatvány közvetlen beküldése menüpontra.
- Jelentkezzen be a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) segítségével, és töltse fel a dokumentumot.
Az ÁNYK működéséről bővebben az alábbi weboldalon tájékozódhat:
https://www.nav.gov.hu/nav/ebevallas/abevjava/javakitolto.html