Tájékoztatjuk, hogy a társadalombiztosítási kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztató, illetve egyéni vállalkozó, mezőgazdasági őstermelő a táppénz, csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, baleseti táppénz iránti kérelmeket kizárólag elektronikus úton nyújthatja be.

A kifizetőhellyel nem rendelkező munkáltató (foglalkoztató), illetve az egyéni vállalkozó, mezőgazdasági őstermelő stb.

csecsemőgondozási díj

gyermekgondozási díj

táppénz

gyermekápolási táppénz

baleseti táppénz

iránti kérelmeket az egészségbiztosító honlapján közzétett számítógépes program segítségével töltheti ki és állíthatja elő.

Fent nevezett ellátások tekintetében a kérelmek kizárólag elektronikus úton küldhetők meg.

A beküldéssel kapcsolatos tájékoztató az alábbi linken érhető el:
 
Regisztrációs lap Cégkapu használatára kötelezett gazdálkodó szervezet részére:            gépi kitöltés                kézi kitöltés
Regisztrációs lap egyéni vállalkozók, őstermelők részére:                                               gépi kitöltés                 kézi kitöltés

Ha a nyomtatványokat elektronikus úton beküldő személy, gazdálkodó szervezet 2019. április 1-jét megelőzően tett érvényes regisztrációval rendelkezik, a 2019. április 1-jétől alkalmazandó nyomtatványokon nem kell újra regisztrálnia.

 

A nyomtatványok elektronikus továbbításával kapcsolatban az alábbi teendői vannak:

 
  1. Töltse le az ANYK általános nyomtatványkitöltő keretprogramot a https://www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok honlapról és telepítse azt.
  2. Töltse le erről az oldalról az ügyintézéshez szükséges elektronikus nyomtatványt, és telepítse azt.
  3. Az ÁNYK program segítségével nyissa meg és töltse ki az adatlapot.
  4. Kitöltés után készítse elő a nyomtatványt elküldésre: a beküldési módnak megfelelően kattintson a Kapcsolat az Ügyfélkapuval/ Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre illetve Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval/ Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre menüpontra. Ekkor a program ellenőrzéseket is végez. Jegyezze fel a nyomtatvány helyét és nevét.
  5. Ha hibátlan a nyomtatvány, akkor kattintson a Kapcsolat az Ügyfélkapuval/ Nyomtatvány közvetlen beküldése Ügyfélkapun keresztül vagy Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval/ Nyomtatvány közvetlen beküldése menüpontra.
  6. Jelentkezzen be a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) segítségével, és töltse fel a dokumentumot.

Az ÁNYK működéséről bővebben az alábbi weboldalon tájékozódhat:

https://www.nav.gov.hu/nav/ebevallas/abevjava/javakitolto.html

 

A pénzbeli ellátásokhoz kapcsolódó elektronikus nyomtatványok:

 Nyomtatvány

 Azonosító

 Verzió

 Kitöltési útmutató

Foglalkoztatói igazolás (Új űrlap)

ONYFEBPENZ_mak_fogl_ig

3.2


Útmutató

Igénybejelentés táppénz, csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, baleseti táppénz igényléséhez (Új űrlap)

ONYFEBPENZ_mak_igbej_vallalk

3.2


Útmutató

Adatlap folyamatos keresőképtelenség igazolásához (Új űrlap)

ONYFEBPENZ_mak_foly_ker_kept

3.2

Útmutató